Najnowsze informacje

3780VRenaut Trezor to coś więcej niż koncept News | | 29.09.2016 13:19 przez | Tagi: elektryczny koncept pojazd Renault Trezor

Renaut Trezor to coś więcej niż koncept

Podczas Paryskich targów motoryzacyjnych Renault zaprezentowało nowy koncept pojazdu elektrycznego. Trzeba przyznać, że sposób wejścia do samochodu... jest bardzo oryginalny! 

Elegancki, dwudrzwiowy Renault Trezor pokazuje, w jaką stronę pójdzie firma w kwestii stylistyki pojazdów oraz wyposażenia wnętrza. Jest futurystycznie i na ten moment bardzo ciekawie, ponieważ całe nadwozie nie szczędzi od lekkiego włókna węglowego. Dodatkowo płynne linie wiodące wzdłuż auta i nienaganna sylwetka sprawiają, że Renault przynosi do nas przyszłość. Co kluczowych zmian konstrukcyjnych można zaliczyć brak tradycyjnej atrapy chłodnicy. Zamiast tego wloty powietrza są ukierunkowane tak, by chłodzić hamulce. 

Wygląd to oczywiście tylko jedna strona medalu. Zmiany technologiczne są w tym przypadku priorytetem. Silnik elektryczny w Trezorze jest pochodną jednostki, która montowana jest w bolidach Formuły E. Dostarcza 350 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Samochód dzięki temu przyspiesza od zera do setki w ledwie 4 sekundy! Silnik nie jest jedynym zapożyczeniem ze wspomnianej klasy wyścigów elektrycznych. Pod nadwoziem ukryto dwie baterie oraz system odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Cała technologia na szczęście nie pogrubiła pojazdu, który swoją wagę zamyka na 1.600 kg. 

Renault Trezor ma w zanadrzu jeszcze jeden element. Mianowicie oferuje autonomiczny tryb jazdy, który wspiera kierowcę za pomocą panoramicznego widoku na drogę i ekranu zamiast tradycyjnej deski rozdzielczej. Firma oczywiście planuje zaoferować tryb "hands-off/eyes-off" w swoich samochodach do roku 2020

Wspomniany ekran łączy w sobie technologię OLED oraz Corning Gorilla Glass. Dodatkowo ekran jest nieco zakrzywiony i w przeciwieństwie do ekranów LED nie potrzebuje naświetlania z tyłu, co powoduje wysokie kontrasty widzenia i pełnię barw. 
 

Zobacz także

Komentarze - bądź pierwszy!

Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.